|
|||||||||||||
Werken,
een eigen inkomen hebben en zich op die manier ten volle kunnen integreren in
de maatschappij is een recht voor iedereen, dus ook voor blinde en
slechtziende personen! Van 12 tot 30 september voert de Brailleliga campagne
om deze boodschap bij een zo groot mogelijk publiek over te brengen.
Een campagne op verschillende niveaus
Deze
campagne speelt zich af op verschillende niveaus: een reclamespot op tv,
affiches in de Brusselse metro, een brochure met advies voor personen met een
visuele handicap en werkgevers, evenementen die gelinkt zijn aan de campagne,
de
website www.weekbrailleliga.be en ook een memorandum geadresseerd aan de
verantwoordelijke politici.
Bekijk
de reclamespot en de making-of, waarvan de muziek werd gecreëerd door de
Belgische groep SoldOut, op www.weekbrailleliga.be
Opleiding en coaching van personen met een visuele handicap
De
basismissie van de Brailleliga bestaat erin blinde en slechtziende personen
te ondersteunen om hun zelfstandigheid en hun integratie in de maatschappij
te bevorderen. Het uitoefenen van een job en dus over een eigen inkomen
beschikken is daar een belangrijk onderdeel van. Het
Expertisecentrum Visus & Werk van de Brailleliga begeleidt en ondersteunt
personen met een visuele handicap in hun zoektocht naar werk. De
Brailleliga nodigt alle personen met een visuele handicap die op zoek zijn
naar een job uit om contact op te nemen met het Expertisecentrum. Ze zullen
er tijd mee uitsparen en eventuele obstakels vermijden!
![]()
Werkgevers overtuigen
Om
werkgevers te overtuigen personen met een visuele handicap aan te werven,
laat de Week van de Brailleliga hen de voordelen ervan inzien: meer
diversiteit onder de werknemers, een sociaal en positief imago voor de
onderneming, verlaging van de loonlast dankzij een financiële ondersteuning
van de overheid, enz. Werkgevers moeten zich zelfs geen zorgen maken over de
administratieve beslommeringen, de Brailleliga zorgt hier immers voor! Ze
zorgt er eveneens voor dat de persoon met een visuele beperking voorbereid is
op zijn nieuwe werkplek, en biedt de mogelijkheid aan om het personeel van de
onderneming te sensibiliseren.
![]()
Volg ons en verspreid onze boodschap!
Vanaf
nu zijn we niet alleen aanwezig op Facebook, maar ook op Twitter, Google+ en
LinkedIn. Volg ons en draag een steentje bij door onze boodschap te delen met
uw netwerk!
Deze
campagne werd mede mogelijk gemaakt dankzij de Nationale Loterij en Kluwer.
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
|
Vier betekenissen in één
dinsdag 16 september 2014
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten