dinsdag 16 september 2014

Je hoeft niet altijd goed te zien om goed te werken.


Werken, een eigen inkomen hebben en zich op die manier ten volle kunnen integreren in de maatschappij is een recht voor iedereen, dus ook voor blinde en slechtziende personen! Van 12 tot 30 september voert de Brailleliga campagne om deze boodschap bij een zo groot mogelijk publiek over te brengen.
Een campagne op verschillende niveaus
Deze campagne speelt zich af op verschillende niveaus: een reclamespot op tv, affiches in de Brusselse metro, een brochure met advies voor personen met een visuele handicap en werkgevers, evenementen die gelinkt zijn aan de campagne, de website www.weekbrailleliga.be en ook een memorandum geadresseerd aan de verantwoordelijke politici.
Bekijk de reclamespot en de making-of, waarvan de muziek werd gecreëerd door de Belgische groep SoldOut, op www.weekbrailleliga.be
Opleiding en coaching van personen met een visuele handicap
De basismissie van de Brailleliga bestaat erin blinde en slechtziende personen te ondersteunen om hun zelfstandigheid en hun integratie in de maatschappij te bevorderen. Het uitoefenen van een job en dus over een eigen inkomen beschikken is daar een belangrijk onderdeel van. Het Expertisecentrum Visus & Werk van de Brailleliga begeleidt en ondersteunt personen met een visuele handicap in hun zoektocht naar werk. De Brailleliga nodigt alle personen met een visuele handicap die op zoek zijn naar een job uit om contact op te nemen met het Expertisecentrum. Ze zullen er tijd mee uitsparen en eventuele obstakels vermijden!
Een slechtziende persoon werkt op haar aangepaste werkplek.
Werkgevers overtuigen
Om werkgevers te overtuigen personen met een visuele handicap aan te werven, laat de Week van de Brailleliga hen de voordelen ervan inzien: meer diversiteit onder de werknemers, een sociaal en positief imago voor de onderneming, verlaging van de loonlast dankzij een financiële ondersteuning van de overheid, enz. Werkgevers moeten zich zelfs geen zorgen maken over de administratieve beslommeringen, de Brailleliga zorgt hier immers voor! Ze zorgt er eveneens voor dat de persoon met een visuele beperking voorbereid is op zijn nieuwe werkplek, en biedt de mogelijkheid aan om het personeel van de onderneming te sensibiliseren.
Een werkgever en zijn slechtziende werknemer poseren voor een bord met de naam van het bedrijf erop: Eurotuin.
Volg ons en verspreid onze boodschap!
Vanaf nu zijn we niet alleen aanwezig op Facebook, maar ook op Twitter, Google+ en LinkedIn. Volg ons en draag een steentje bij door onze boodschap te delen met uw netwerk!
Facebook pagina van de BrailleligaTwitter pagina van de BrailleligaGoogle+ pagina van de BrailleligaLinkedin pagina van de BrailleligaYoutube pagina van de Brailleliga
Deze campagne werd mede mogelijk gemaakt dankzij de Nationale Loterij en Kluwer.
Loterie NationaleKluwer

Horizontale lijn
Brailleliga vzw
Engelandstraat 57, 1060 Brussel, België
Tel. 02 533 32 11
Fax 02 537 64 26
Zich uitschrijven
U wenst onze e-mails niet meer te ontvangen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten